0
организация; счетоводна политика; индивидуален сметкоплан; документиране и документооборот; инвентаризация
Разработката е посветена на организацията на счетоводната дейност в предприятието в рамките на общата организация на дейността. Предприятието е разгледано като система. От тази гледна точка е обърнато внимание на различните връзки и взаимоотношения. Посочено е мястото на счетоводството в рамките на управлението на предприятието и връзките с околната среда, като е дадена характеристика на счетоводната дейност и информация. Отбелязана е нормативната и професионална регламентация на счетоводството. Подчертана е ролята на организацията за ефективността на всяка система или елемент от нея. Разгледано е понятието „организация” въобще и в т.ч. и на счетоводството. Посочен е обхватът на организацията на счетоводството, като е подчертан индивидуалният характер на същата на ниво предприятие и ролята на отговорния счетоводител - т.нар. съставител на отчетите. Подробно са разгледани отделните елементи на организацията на счетоводството с тяхната същност, начин на разработване и утвърждаване, съдържание и особености, а именно: *Счетоводни политики Същност, изисквания, съдържание и особености, връзка с нормативните изисквания, начин на разработване и утвърждаване. Посочени са и изискванията за поддържането им чрез ежегодно преглеждане и актуализиране. *Индивидуален сметкоплан на предприятието Обхваната е същността му като един от основните елементи на специфичния счетоводен инструментариум, особеностите, структурата, изискванията към съставителите му. Разгледани са двата подхода при изготвянето му в конкретното предприятие, връзката с нормативните изисквания и счетоводните политики и утвърждаването му. *Документиране и документооборот Разглеждат се термините „документ” и документооборот в контекста на принципа за документалната обоснованост на счетоводството. Третира се съдържанието на вътрешния документ, видовете носители и пр. *Инвентаризация на активи и пасиви Разгледани са същността и изискванията към системата за осъществяването им в предприятието, съдържанието на вътрешната наредба за инвентаризиране на активите и пасивите от гледна точка на организация, методологични въпроси и др. *Организация на счетоводното звено Обърнато е внимание на особеностите и различието при големите и малки предприятия, както и когато счетоводството е предоставено на външни физически или юридически лица. Разгледан е въпросът и относно използваните технически средства и софтуер. Отделено е място за основните изисквания към одиторите относно наличието на вътрешна организация и правилното ѝ изграждане и спазване.
Свали като (0,46 MB)