0
консигнация; доверител; консигнант; комисионер; консигнатор; комисионно възнаграждение; учредителна сделка; изпълнителна сделка; отчетна сделка; счетоводно отчитане; признаване на приходи; начисляване на ДДС; доставка на услуга по електронен път; данъчно задължено лице; данъчно незадължено лице; съкратено обслужване на едно гише
Когато споменаваме думите „продажби на консигнация”, в нашето съзнание вероятно ще изплува традиционният модел на продажби на стоки, в който търговски посредник продава в своя търговски обект стоки на крайните купувачи от свое име и за сметка на производителя (доверителя). Като специфичен вид сделка, съгласно търговското право, подобен род търговски взаимоотношения следват определен модел на счетоводно отчитане за всеки един участник в тристранната сделка. От друга страна, разнообразието и развитието в търговските отношения предполага и друг тип продажби, при които посредникът (комисионерът) предлага на крайните купувачи стоки, които не са физически налични при него и където виртуалното интернет пространство идва да замени търговския му обект. В подобни хипотези сделките на консигнация претърпяват известна модификация в модела на отчитането, като от данъчна гледна точка (визираме основно ЗДДС) е възможно същите да имат коренно различен модел на данъчно третиране, за разлика от традиционните продажби на консигнация. Ето защо в настоящия материал ще дадем конкретни примери, с които ще онагледим специфичните моменти в счетоводното отчитане и данъчно третиране при изследваните търговски взаимоотношения.
Свали като (0,5 MB)