0
Антикризисно управление, анализ на продажбите, зона на безопасност, оперативен ливъридж
Статията обяснява същността на антикризисното управление на предприятието и ролята на анализа на продажбите и рисковете, свързани с тях. В теоретико-методологичен аспект са представени основните направления при анализа на продажбите: анализ на структурата, динамиката и вариацията на продажбите и анализ на преките фактори, влияещи върху продажбите. Подчертана е ролята на резултатите от анализа на продажбите при вземането на управленски решения, свързани с ценовата, маркетинговата, продуктовата, иновационната и инвестиционната политика на предприятието, както и на решения за преструктуриране на бизнеса. Описани са два различни методически подхода за факторен анализ на продажбите – метод на последователното заместване и мултипликативен индексен анализ. Обоснована е необходимостта от анализ на рисковете, свързани с продажбите, особено в условията на икономическа криза. Изяснена е същността на показателите зона на безопасност и оперативен ливъридж. Подчертано е тяхното значение при оценката на степента на бизнес риск на предприятието. Описани са различни начини за тяхното определяне. Поставен е акцент върху интерпретацията на резултатите от анализа на бизнес риска и изводите за мениджмънта. Описани са някои специфични моменти в това отношение, като например необходимостта от извършването на сравнение между процента на вариация на продажбите и зоната на безопасност в процент. В заключение са направени важни обобщения и изводи по темата.
Свали като (0,34 MB)