0
Префактуриране, оператор на обществена услуга, нелоялна търговска практика, погасителна давност, периодични плащания
Многообразието на търговските сделки в стопанската практика у нас включва и използването на всякакви възможности за възстановяване на търговски вземания. В по-голямата част от случаите при предоставяне на обществени услуги взаимоотношенията протичат коректно и без необходимост от прилагане на специфични подходи за събиране на вземания. Един от използваните начини за събиране на вземания от операторите на обществени услуги при забава на клиентите е използването на счетоводния подход префактуриране. Префактурирането е нормална търговска практика за документално отчитане на взаимоотношения между собственик – наемодател и наемател във връзка с предоставени услуги от оператор на обществена услуга. Дали префактурирането е законосъобразно в счетоводната практика на операторите на обществени услуги, когато търсеният резултат е създаване на условия за възстановяване на дължими търговски вземания по съдебен ред? Правилното му прилагане изисква добро познаване както на счетоводната теория, така и на действащата нормативна уредба.
Свали като (0,19 MB)