0
Анализ на продажбите, зона на безопасност, оперативен ливъридж
Статията представлява практическа реализация на методиката за анализ на продажбите и зоната на безопасност на предприятието, представена в бр. 3/2022 на е-списание ИДЕС. Извършен е анализ на динамиката, структурата и вариацията на продажбите, като резултатите са онагледени чрез диаграми и са направени изводи. Определено е влиянието на основните преки фактори, от които зависят приходите от продажби – промените в натуралния обем на продажбите, тяхната асортиментна структура и промените в продажните цени на продукцията. Описана е методологията за диференциране на оперативните разходи на условно-постоянни и променливи и по-специално приложението на регресионния и корелационния статистически анализ. Обяснен е начинът на разпределение на разходите с помощта на IBM SPSS Statistics. Определени са стойностите на показателите оперативен ливъридж, зона на безопасност и критични проходи за предприятието – обект на анализа. На тази основа са направени изводи относно нивото на бизнес риск на това предприятие. По два различни способа са установени критичните продажби по видове продукти. В заключение, получените резултати от практическия анализ са обобщени и са направени изводи, в т.ч. и относно значението на този вид анализ за управлението на бизнеса.
Свали като (0,74 MB)