0
Професионална етика; етика и счетоводство; преподаване на професионална етика в одита; професионално-етичен кодекс на счетоводителите; професионално-етични дилеми; подходи за преподаване на професионална етика в счетоводството
В статията накратко се анализира състоянието на обучението по професионална етика в счетоводството и одита в университетите по света и главно в България. Защитава се нуждата, потребността от подобно обучение. Събрана е публично-достъпната информация относно обучението (или липса на такова) по професионална етика в счетоводството/одита за 10 университета в България и се дискутират техните учебни подходи/планове/програми. В резултат на анализа на различията в подходите авторът подкрепя разбирането, че проблемите на професионалната етика в счетоводството/одита следва да се разглеждат в една самостоятелна учебна дисциплина, която да е задължителна (а не избираема); с подходящ по размер хорариум от лекции и упражнения (например 30/30 при редовната форма на обучение); в последната година на бакалавърската и/или в магистърската степен с изучаване на счетоводство/одит. Нейното учебно съдържание и обучителни подходи следва да се базират на опита, постиженията, препоръките, стандартите и разработените учебни материали от Международната федерация на счетоводителите (IFAC) и специализираните ѝ органи – Международен комитет по стандарти за счетоводно образование (IAESB) и Международен комитет по етика (IESB). Отделено е внимание и на ролята на ИДЕС и на фирмите от Голямата четворка по отношение обучение и поддържане квалификацията на счетоводителите и одиторите в областта на професионалната етика.
Свали като (0,38 MB)